Burn Out & Yoga, vind de rust en terug in je hoofd en lijf!

Burn Out & Yoga, vind de rust en terug in je hoofd en lijf!

Yoga oefeningen en meditatie bieden een grote uitkomst bij burn out in deze stressvolle tijd. Helaas hebben of krijgen steeds meer mensen last van een burn-out. Ze komen steeds verder van zichzelf af te staan en verliezen en overzicht. Zowel lichamelijk als geestelijk kampt men met problemen. Zelfs voor langere tijd.

Soms is het leven ineens veel zwaarder: er zijn problemen, er is iets naars gebeurd, of je krijgt minder steun uit jouw omgeving. Als dit allemaal bij elkaar meer van je vraagt dan je aankunt, raak je overbelast.

Je verliest het overzicht en raakt de grip op de situatie kwijt. Er komen en zijn klachten waardoor je niet je dagelijkse bezigheden niet meer goed kunt doen. We noemen dit overspanning.

Bestaan de klachten langer dan een half jaar? En ben je vooral moe en uitgeput? Dan noemen we het een burn-out.

Voordelen van Yoga bij Burn Out

Yoga oefeningen kunnen je helpen om weer terug bij jezelf te komen. Je leert naar je je lichaam te luisteren, lichaam en geest opnieuw met elkaar in verbinding te brengen.

Je leert in het hier en nu te zijn. Dit neemt de stress van gisteren en morgen weg. Wat gisteren is gebeurd, dat is geweest. Wat morgen komt, dat weten we nu nog niet. Dus waarom druk maken over iets wat voorbij is of waar we helemaal niet zeker van zijn of en wanneer het komt.

Ook leer je jezelf te ontspannen. Zowel bewust als onbewust ga je in stressvolle periodes je lichaam aanspannen. Dit kan tot lichamelijke klachten leiden. Yoga helpt je de blokkades in je lichaam en overspanning te verminderen of zelfs te verhelpen.

Er zijn specifiek een aantal yoga houdingen aan te wijzen die goed kunnen werken bij een burn-out. Toch blijft de totale uitvoering van Yoga altijd een goede manier om de rust en ontspanning terug te vinden.

In onze lesopbouw wordt er altijd aandacht besteed aan de totale ademhaling, een totale eindontspanning, heilzame yoga houdingen en reeksen gericht op het losmaken van blokkades en we werken met visualisatie en affirmaties.

De groepen waarin we les geven zijn klein. Je krijgt hierdoor de persoonlijke aandacht en instructies. Het beoefenen in een groep heeft als voordeel dat je onder de mensen komt. Onderbewust wordt je gesteund door anderen die wellicht ook met een burn-out of andere klacht herstellende of genezen zijn. De yogales is geen therapie praatgroep maar wel een moment in de week om aan jezelf te werken en tot inzichten te komen.

Sluit Menu