Ben je ook toe aan één uurtje volledige ontspanning? Gun je ruim één uur de tijd voor jezelf. Laat het piekeren en je zorgen verminderen maar ook je gedachtes kalmeren. Niets moeten maar heerlijk in een ontspannen toestand raken door het volgen van Mindfulness Relax Slaapyoga. Deze vorm van ontspannen bestaat uit een combinatie van lichte activatie-, yoga en ontspanningsoefeningen. Dit aangevuld met mindfulness en meditatie technieken. Daarbij het beoefenen van Yoga Nidra ook wel slaapyoga genoemd. Deze les is voor én door iedereen te volgen en je raakt er ook helemaal opgefrist, kalm, ontspannen en relaxt van.

Yoga nidra is een vorm van slaapyoga om naar volledige lichamelijke en geestelijke ontspanning te komen. Dit allemaal door weinig inspanning. Yoga nidra, wat letterlijk betekent “slaap van de yogi’s”, is een soort yoga die wordt gebruikt om zich zowel geestelijk als lichamelijk voor te bereiden alvorens diepere niveaus van bewustzijn door meditatie te zoeken. Daarnaast wordt Yoga nidra opzichzelfstaand beoefend als een ontspanningstechniek. Het is rond 1950 ontwikkeld door Swami Satyananda Saraswati – oprichter van de Bihar School of Yoga in India. Hij ontdekte dat er een stadium tussen waken en slapen bestaat waarin je niet echt meer wakker bent maar ook niet slaapt. Als je deze staat van zijn bereikt, vloeit de spanning zowel uit je lichaam als uit je hoofd weg.

 

Een half uur yoga nidra gelijk staat aan drie uur gewone slaap volgens vele beoefenaars. Met behulp van oefeningen gaat je lichaam “slapen” maar je geest blijft toch alert en “wakker”. Door deze ontspanningstechniek kunnen energie tekorten weer worden aangevuld en wordt er een bijdrage geleverd aan de geestelijke en lichamelijke gezondheid.  Yoga Nidra helpt ook oude patronen los te laten, te transformeren. Tenslotte geeft deze techniek ook nieuwe inzichten.

mindfulness meditatie yoga nidra

Deze Mindfulness Relax yogales begint met een aantal lichte losmaak oefeningen om het lichaam te ontspannen en yoga houdingen en reeksen om energetische blokkades te verhelpen. Deze oefeningen kunnen staand of zittend op een stoel gedaan worden. Juist door even het lichaam te activeren en dan tot rust te laten komen heeft als gevolg dat we diep kunnen ontspannen. Daarna neem je liggend plaats op je yogamat voor de yoga nidra of een lange diepe ontspanning. In deze les komen verschillende technieken aanbod om zo te (leren) ontspannen. Deze Mindfulness Relax yogales duurt 60 minuten.

 

Sluit Menu
×

Winkelmand